Sisällöntuotanto

mockup of a woman holding an iphone 12 pro max against a white background m21959 1

Mitä tarkoittaa sisällöntuotanto?

Sisällöntuotanto käsittää laajan alueen nykyaikaisessa markkinoinnissa. Sisällöllä tarkoitetaan tuotettua aineistoa kuten tekstit, kuvat, videot ja animaatiot sekä muut vastaavat sisällöt.

Monesti suurimmassa roolissa ovat tekstit yhdessä kuvien sekä videoiden kanssa. Tekstillä voidaan kuljettaa verkkosivuille saapuvaa henkilöä haluttua ostopolkua eteenpäin, kuvien ja videoiden tukiessa viestintää. Teksti antaa rungon kotisivujen sisällölle.

Sisällöntuotanto tuottaa laadukasta asiakkaita sekä potentiaalisia asiakkaita palvelevaa ja kiinnostavaa materiaalia.

Millaista on hyvä sisältö?

asiakasmme Saarinen desktop

Hyvän sisällön alku vakuuttaa katsojen alle kymmenessä sekunnissa sen arvokkuudesta. Sisällön pitää olla houkuttelevaa, jotta kotisivusi löytäjät tulevat ja jäävät verkkosivullesi sekä jatkavat siellä eteenpäin. Tätä hakukoneet arvostavat sinun lisäksesi.

Hyvä sisältö on harkiten tehtyä oikeille kohderyhmille ja se antaa sisällön käyttäjille lisäarvoa. Se voi olla tietoa, ohjeita ja oppaita sekä muuta vastaavaa mistä asiakkaasi hyötyy ja minkä parissa hän viihtyy. Hyvä sisältö myös erottuu massasta ja se muistetaan myöhemminkin.

Hyvä sisältö tukee yrityskuvaasi, tuotteitasi ja palveluitasi positiivisesti. Tarpeeton ja heikosti tehty tekee juuri päinvastoin.

Hyvällä yrityssisällöllä on aina jokin tavoite!

ktblocks iphone full min

Ulkoistaako sisällöntuotanto vai tehdä sitä itse?

Oikeanlainen ja tasokas sisältö on yksi merkittävimpiä kotisivujesi menestystekijöitä. Tekstien tulee olla helppolukuisia ja oikein kirjoitettuja. Viesti pitää olla helposti ymmärrettävissä, jotta sillä on tavoitteellista merkitystä. Oikeinkirjoitus puolestaan synnyttää mielikuvia tekemisen laadusta ja vaikuttaa tekstin ymmärrettävyyteen.

Kotisivusi tarvitsevat laadukkaan sisällön, eli tekstit sekä kuvalliset aineistot, sillä sisältö on juuri se mitä asiakkaasi lukee, näkee ja kokee.

Voidaankin karrikoidusti sanoa, että sisältö on verkkosivusi!

Osa sisällöntuotannosta on sellaista mitä asiakkaasi ei näe viihtyessään kotisivuillasi. Tekstit tulee hakukoneoptimoida, jotta ne löytyvät potentiaalisen asiaakkasi luettavaksi ja katseltavaksi. Hyvällä hakukoneoptimoinnilla lisäät löydettävyyttäsi verkossa ja siten edistät yrityksesi tunnettuutta ja kaupankäyntiä.

Paraskaan sisältö ei auta sinua tavoitteissasi mikäli kohderyhmä ei löydä sisältösi pariin.

On kuitenkin syytä muistaa, että sisältö tehdään ensisijaisesti asiakkaillesi eikä hakukoneille. Sisällön tulee olla ennenkaikkea helposti ymmärrettävää ja tavoitteisiisi ohjaavaa.

Sisältöä voi tuottaa myös itse mikäli siihen on ajallisia, tiedollisia ja taidollisia resursseja. On hyvä huomioida, että sisällön tekemiseen menee runsaasti aikaa. Voidaankin miettiä mitä ajallaan tekee. Tekeekö sisältöä vai omaa laskutettavaa työtä tai viettää vapaa-aikaansa läheistensä kanssa.

Kotisivujen tekstisisällöt

Pyytämällä tarjouksen saat lisätietoa paketeista ja räätälöidyistä ratkaisuista!

Valloituspaketti

€ ? + alv.

Räätälöity kokonaisuus


Yritysblogin tekstisisällöt

Teemme myös räätälöityjä blogikirjoituksia ja kokonaisuuksia valmispakettien lisäksi. Kysy tarjousta! isällöt

Miten saat sisältöä NeFiltä?

kblocks prebuilt 43 support 1 min