Useasti kysyttyä
Tekemämme WordPress sivustot ovat muokattavissa. Niiden tekstisisältöä, kuvia ja värejä sekä muita vastaavia tieto-osioiden ulkoasuja voidaan itse muokata. Tietyissä rajoissa voi muuttaa myös sivujen layoutia esimerkiksi valmiilla widgets toiminnoilla ja plugins lisillä.
Ei, voit päivittää WordPress kotisivuja itse, eikä sinun tarvitse maksaa kuukausimaksua.
Voimme tarvittaessa päivittää sivustoa puolestasi tuntihinnalla.
SEO (Search Engine Optimization) tarkoittaa hakukoneoptimointia. Optimoinnin tarkoitus on parantaa sivustosi sijoitusta hakukoneiden kuten esim. Google, Bing ja Yahoo hakutuloksissa. Se on työtä, jolla pyritään parantamaan verkkosivun orgaanisen liikenteen määrää sekä laatua.
Orgaanisella liikenteellä tarkoitetaan ihmisiä, jotka löytävät kotisivuillesi hakukoneen haun kautta. Hakukoneissa näkyminen on hyvin tärkeää sillä niistä ihmiset etsivät palveluita, tuotteita, tietoa sekä kaikkea muuta.
Korkea sijoitus hakutuloksissa johtaa sivuille tulevaan liikenteeseen ja asiakasmäärien kasvuun. Kovinkaan moni ei tutki hakutuloksista useampaa sivua kuin 2-3 ensimmäistä.
Oikein tehty hakukoneoptimointi tuo siis kotisivuillesi ei vain enemmän asiakkaita, mutta myös potentiaalisempia asiakkaita. Emmehän halua, että kävijät vain klikkailevat sivuille huomatakseen, että eihän tämä olekaan mitä etsin. Tällainen klikkailu laskee sivusi arvostusta hakukoneissa.
Nykyään suuri painopiste on käyttökokemuksessa (UX, user experience design), johon liittyy verkkosivuston latausaika, helppokäyttöisyys mobiililaitteille, käänteiset linkit sekä muita käyttökokemusta parantavia seikkoja, jotka muuttuvat verkon halutun tuloksen mukaan.
Digitaalinen markkinointi on verkossa tapahtuvaa markkinointia.
Sitä ovat esim. sisältömarkkinointi, monialustaiset mainokset, sähköpostimarkkinointi, hakusanamainonta jne. Myös kotisivusi suorittavat digitaalista markkinointia.
Digitaalinen markkinointi on tiedon jakamista ja kommunikointia halutulle kohderyhmälle digitaalisten kanavien kautta.
Digitaalisen markkinoinnin tavoitteina voi olla esim. uusien asiakkaiden hankinta ja lisäkauppa tai brändin luominen, kasvattaminen sekä vahvistaminen. Tavoitteita on monenlaisia.
Kohderyhmän tavoittaminen digitaalisin keinoin on tehokkaampaa ja tarkempaa kuin perinteisin markkinoinnin keinoin. Tavoittaminen tapahtuu kätevästi erilaisten alustojen kautta kuten esim. Facebook, Instagram ja LinkedIn.
Kohderyhmiä voi tavoittaa myös hakusanomainonnan avulla. Tähän digitaalisen markkinoinnin alueeseen tarjoaa ratkaisua esim. Google Ads. Se on verkkomainontaratkaisu, jolla voidaan mainostaa tuotteita sekä palveluita Google-haussa, YouTubessa sekä muilla verkkosivustoilla.
Webhotelli (eng. web hosting) on käytännössä nopea etäpalvelin, josta asiakas vuokraa kiintolevytilaa omia verkkosivujaan tai muita verkkopalveluitaan varten.
Etäpalvelin on moderni tietokone, joka on päällä 24 tuntia vuorokaudessa. Näin ollen verkkosivustosi ja kaikki sen tiedostot jäävät online-tilaan ja ovat saatavilla Internetissä.
Tämä on välttämätön palvelu verkkosivustollesi. Kannattaa myös huomioida, että verkkosivuston lisäksi yrityksen sähköpostit käyttävät samaa alustaa kuin verkkosivujen domain.
Webhotelleja on monentasoisia ja palvelua saa pienyrityksistä monikansallisiin yrityksiin.
Tehdessämme kotisivut yrityksellesi voit hankkia Webhotellin itse tai sitten jättää senkin meidän tehtäväksemme.
Domain on verkkotunnus. Se on online-nimi, jonka avulla verkkosivusi voidaan paikantaa ja tunnistaa Internetissä.
Domain on esimerkiksi www.nefi.fi
Se on siis osoite, jota ihmiset käyttävät löytääkseen verkkosivuillesi.
Hyvä verkkotunnus (domain) on yksinkertainen ja helppo kirjoittaa sekä lausua.
Usein kysytään, että nostaako avainsanojen käyttäminen verkkotunnuksessa sivustosi internethakujen kärkeen.
Avainsanojen käyttö nostaa verkkotunnusta internethauissa ja se on hyvä lisä, mutta se ei ole välttämätöntä nykyisille hakualgoritmeille. Avainsanojen käyttämiseen verkkotunnuksessa vaikuttaa moni asia.
Mikäli voit ja se on muuten selkeää niin voit käyttää hakusanojakin. Joidenkin tilastojen mukaan noin 60% tehokkaimmista verkkotunnuksista on käyttänyt avainsanoja nimessään.
Opi lisää kotisivujen hankinnassa eteen tulevista sanoista ja käsitteistä NeFi-blogin kokoamasta sanastosta